سرور زنان بهشت

دوستان عزیزم این وبلاگ برای بیان فلسفه حجاب وچرایی اینکه یک زن چرا باید حجاب داشته باشد که نتیجه این حجاب ارامش در جامعه انسانی و در اخر بهشتی شدن مرد و زن در کنار هم میباشد

پیام های کوتاه

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

  • ۱۳ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۲۴ عارف

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

فلسفه ی انحصارپوشش بانوان (فلسفه حجاب )

حدود پوشش زنان ومردان به ویژگی های جسمانی ان ها  مربوط می شود .جاذبه های شدید جنسی بدن زن و موهای او که از جمله زیبایی های وی به شمار می روند؛ اقتضا دارد که پوشش کامل خود را رعایت کند. اما مرد که خلقت او به گونه ای  دیگر است و حکمت الهی بر خلق جاذبه های جنسی ؛ دلربایی ها و لطافت های جسمانی او نبوده است ؛موظف به رعایت چنین پوششی نیست .

h-e
۲۷ آذر ۹۱ ، ۱۰:۴۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر


گر بکوشی به کسب علم ای زن             نام تو زنده جاودان باشد

عفت اموز ز ان که عفت و شرم            بهترین زیور زنان باشد

راحت مرد از وجود زن است               خاصه ان زن که مهربان باشد

مرد را بی نیاز از هر چیز                   می کند زن چو کاردان باشد

همسر خوب و مهربان و عفیف               بهترین نعمت جهان باشد

زن مسلمان باید در راه فرزانگی و علم کوشش کند و در راه خودسازی معنوی و اخلاقی تلاش نماید در میدان جهاد و مبارزه از هر نوع ان پیشقدم باشد نسبت به زخارف دنیا و تجملات کم ارزش بی اعتنا باشد عفت و صمیمیت و طهارتش در حدی باشد که چشم و نظر هرزه ی بیگانه را به خودی خود دفع کند . و در محیط خانه دلارام شوهر و فرزندانش باشد  مایه ی ارامش زندگی و اسایش محیط خانواده باشد

پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (صل الله علیه واله) می فرمایند

کسب دانش بر زن ومرد مسلمان واجب

ودر حدیث دیگری می فرمایند : گمشده مومن دانش است .هر علم تازه ای فرا گیرد .علم دیگری مطلوب اوست
h-e
۲۳ آذر ۹۱ ، ۱۸:۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

ایا شما انسان ارامی هستید اگر در وجود خود احساس نگرانی و نا آرامی میکنید از چه راهی سعی می کنید خود را از نگرانی و افسردگی رهایی بخشید و بر ترس های خود غالب شوید ایا تا به حال تجربه کرده اید من میخواهم کمی با شما در این باره صحبت کنم.

h-e
۲۲ آذر ۹۱ ، ۱۱:۰۴ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

تقویم این ماه

اوّل ماه صفر:
آغاز جنگ صفّین، مطابق نقل مورّخان در سال 37 هجرى است.(1) جنگ صفّین از سوى امیرمؤمنان(علیه السلام) و لشکریانش، در برابر معاویه و سپاه غارتگر شام، آغاز شد و مدّت 110 روز طول کشید،(2) و در آستانه شکست لشکر شام، عمرو عاص خدعه اى به کار زد و قرآن ها را بر سر نیزه کردند و داستان تأسّف بار حکمین پیش آمد.(3)
همچنین در این روز در سال 61 هجرى (بنا بر روایتى) سرِ مبارک حضرت سیّدالشّهدا(علیه السلام) را همراه کاروان اهل بیت(علیهم السلام)وارد شهر شام کردند.(4)

h-e
۲۲ آذر ۹۱ ، ۰۸:۳۱ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

   سوره کوثر

در فضیلت تلاوت این سوره در حدیثى از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) آمده است: «هر کس آن را تلاوت کند خداوند او را از نهرهاى بهشتى سیراب خواهد کرد...».(1)

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
به نام خداوند بخشنده مهربان
إِنَّآ أَعْطَیْنَـکَ الکَوْثَرَ (1) فَصَلِّ لِرَبِّکَ وانْحَرْ (2) إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الأَبْـتَـرُ(3)
به یقین ما به تو کوثر (و خیر و برکت فراوان) عطا کردیم. (1) پس براى پروردگارت نماز بخوان و قربانى کن. (2) (و بدان) دشمن تو به یقین ابتر و بریده نسل است. (3)

................................................................................................................................................................................
1. مجمع البیان، آغاز سوره کوثر، جلد 10، صفحه 458.

h-e
۲۱ آذر ۹۱ ، ۱۰:۴۵ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر